dilluns, 30 de setembre del 2013

Lactonesa "de bar"

Una de les millors prestacions de la Thermomix és que m'ha permès prescindir de molts accessoris de cuina que només fan que ocupar espai, com per exemple la batedora/picadora. Abans de tenir-la, no m'havia atrevit mai a fer maionesa (tot i que a casa meva sempre s'ha fet amb la batedora i quedava boníssima) i la veritat és que em va ajudar molt en l'època en la qual la meva filla només menjava farinetes. 
Avui us porto una de les primeres receptes que vaig penjar a internet, molt abans d'obrir el blog, a la comunitat de Thermomix, el Recetario
Sempre heu volgut saber com es fa la salsa blanca que et posen als bars de tapes quan demaneu patates braves? Doncs us presento la Lactonesa "de bar". Si voleu veure la recepta en la pàgina original, cliqueu AQUI o bé, podeu seguir llegint.

-Ingredients: (per a aquestes quantitats en surt bastant, em queda pendent provar de fer-ho amb la meitat, a veure si queda igual de bé).

  • 200 gr oli de girasol
  • 75 gr llet (sencera o semi)
  • 1 dent d'all
  • Sal al gust
  • Suc de llimona/vinagre al gust
-Procediment:
  1. Pesar l'oli en un bol i reservar.
  2. Afegir al got de la TX, la llet, la dent d'all i la sal. Programar 1 minut a 37ºm, velocitat 5.
  3. Acabat aquest temps, programem 3 minuts, 37º i a velocitat 5 i, amb la tapa i el cubilet posats, anem afegint l'oli poc a poc. Per a millorar l'emulsió, abans de tirar l'oli, posem una mica d'aigua al cubilet per a que no es mogui i l'oli pugui caure lentament.
  4. Per finalitzar, afegir el suc de llimona o el vinagre al gust, remenant amb l'espàtula (o a velocitat 5 uns quants segons) i corregim el punt de sal.
  5. I a sucar-hi pa o el que vulgueu!
El procediment per a fer maionesa és semblant, afegim tots els ingredients de la maionesa excepte l'oli, els escalfem durant un minut i seguidament afegim l'oli tal i com explico en el pas 3. 
La lactonesa és més lleugera que la maionesa perquè no porta ou. 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada