dijous, 16 de maig del 2013

Pa de pessic de colors

Hola a tothom! Sé que us tinc abandonats, però m'he liat a fer ganxet XXL amb "trapillo" i hi estic superenganxada! D'aquí poc podreu veure les meves creacions. Com que ha plogut tota la tarda, he hagut de passar l'estona com sigui així que la he dedicat a fer proves amb els colorants per icing de Wilton. El resultat ha estat un pa de pessic multicolor, ideal per animar un dia gris com avui. Jo he preparat la massa amb la Thermomix però si teniu una batedora de varilles, es pot fer de la mateixa forma (sense tenir en compte el temps, només la homogeneïtat de la massa). Podeu comprovar que la recepta és la del "Bizcocho Genovés" que surt als manuals de la Thermomix. 

-Ingredients:
  • 4 ous
  • 120gr sucre
  • 120gr farina
  • 1 mica de sal


-Estris:
  • Motlle rectangular de 30cm. de llargada i 1.5L de capacitat
  • Culleretes de postre
  • Escuradents
  • Bols petits


-Procediment:
  1. Encendre el forn a 180º, calor inferior, safata una mica més amunt de la meitat.
  2. Posar la papallona al got, afegir els ous i el sucre. Programar 6 minuts, 37º, Velocitat 4.
  3. Quan s'acabi el temps, programar 6 minuts més a velocitat 4 (sense temperatura).
  4. Seguidament afegir la farina i el pessic de sal, programar 4 segons a velocitat 3. 
  5. Retirar la papallona i acabar de remenar amb l'espàtula.
  1. Si ho feu amb batedora:
  2. Posar el sucre i els ous en un bol gran i batre fins que la mescla sigui homogènia i doni sensació de volum.
  3. Afegir la farina i la sal i tornem a batre fins que no quedi cap grumoll.
  4. La resta de passos són iguals per a tots dos mètodes:
  5. Repartim la massa en bols, jo n'he fet 5 de diferents, i amb un escuradents procedim a tenyir el primer tros de massa.
  6. Es suca l'escuradents dins el pot de colorant i s'afegeix a la massa remenant-ho bé amb una cullereta fins que el color quedi homogeni.
  7. Els colors que he fet servir són: rosa, violeta, vermell, verd i blau.
  8. Pintar el motlle amb mantega o margarina i afegir un per un el contingut dels bols, veureu que els colors es toquen però no es barregen.
  9. Posar al forn uns 20-25 minuts a 180º, recordeu que si punxeu amb un escuradents o un pal de pintxo i surt net és que està ben cuit.

I queda així:


3 comentaris :

  1. Això, això, volem veure les teves creacions amb ganxet XXL! Que almenys jo no tinc ni idea de què vols dir. L'any passat jo feia curset de mitja però segur que no té res a veure. Ara sí, quina recepta més genial! Sense ser complicada de fer, queda sorprenent! Apuntadíssima. Un petó, guapa. I a seguir endavant!

    ResponElimina
  2. Ganxet XXL es fa amb un ganxet de mida 10, 12, 15, 20... quan normalment es fa amb mides de 0,3, 0.5, pots fer bolsos, cistells, estores, en poc temps. El material que es fa servir s'anomena Trapillo i són troques de roba de cotó o de fibra.
    He posat algunes fotos a Instagram però tinc previst obrir un altre blog quan tingui més projectes. www.instagram.com/nimfadora

    ResponElimina
  3. Aquest pa de pessic psicodèlic és genial!!! Si el ganxet és igual ja tinc ganes de veure'l!!!

    ResponElimina